letsgovietnam.reismee.nl

Dag 2: Mekong Delta

De wekker staat om 6:30. Om 8 uur worden we opgehaald voor een full-day tour door de Mekong Delta. We ontbijten met de Pho die we ook de eerste avond hebben gegeten, zo lekker, zelfs om 7 uur sochtends.

We rijden met een bus in bijna 2 uur van Ho Chi Minh naar My Tho. Een stad bovenin de Mekong Delta. Snelle feitjes: de mekong is de 13e langste rivier, ca. 4300km lang, gaat door 6 landen, start in China en eindigt in Vietnam. We varen met een grote boot naar een eiland, waar we door de natuur wandelen, thee drinken en traditionele Vietnamese muziek horen. Daarna varen we met een klein roeibootje door een smal riviertje naar een plek waar bijen worden gehouden (bijenhouderij? Imker? Honingkweker? Wij weten het niet, haha). Met de honing worden hier producten gemaakt en verkocht (aan touristen). We drinken er honingthee met kumquat, erg lekker. We stappen opnieuw op de grote boot en varen naar Ben Tre, wat bekend staat als de coconut kingdom. We gaan langs een fabriekje waar alle delen van de kokosnoot worden verwerkt tot een eindproduct. Onder andere cosmetica en snoepjes. Na een lokale lunch varen we terug en rijden we met de bus naar een grote Pagoda. Deze maakte de teleurstelling van de Jade Emperor Pagoda van gisteren gelukkig goed. Rond 5 uur zijn we weer terug bij het hostel. De tour door de mekong was erg leuk maar iets te touristisch voor onze smaak.

In de avond zijn we naar Bahn Mi 37 gegaan. Een van de vele Bahn Mi kraampjes die je aan de weg kunt vinden. Deze staat op de hoek van straatnummer 37 en is de hele dag druk. Het is een totaal ander broodje dan die van gisterochtend. Simpel, licht belegd en maar 1 euro. We drinken nog een paar biertjes bij een bar waar de F1 kwalificatie wordt uitgezonden en gaan daarna naar het hostel.

Els

Wat doen jullie veel! Heerlijk om te lezen weer xxxx

Gonny

Wat leuk allemaal! Natuurlijk touristisch, maar dat kun je niet allemaal zelf toch ?

Thomas

Ik wil ook naar Vietnam!